П`ятниця, 17.05.2024, 07:57Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт

Івашньової С.В.

Меню сайту
Категорії розділу
Щоденник [52]
Щоденні події, враження, думки про...
Конспекти уроків [6]
Конспекти уроків, позакласних заходів тощо
Методичне забезпечення [32]
Презентації,картки, цікаві розробки фрагментів уроків,програми, корисні лінки
Статті та доповіді [11]
Науково-методичні статті, результати власних досліджень тощо
Відеощоденник методичного об"єднання вчителів ІМ ОГІ [0]
Відеозвіти про заходи, відкриті уроки, лінійки
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2011 » Січень » 16 » Інтернет-урок: як спланувати?
23:43
Інтернет-урок: як спланувати?

При проведенні семінару-тренінгу в групі обговорювались різні питання, що стосуються доцільності використання ІКТ на різних етапах уроку. Крім того, проводився аналіз уроку з використанням ІКТ. Конспект уроку, що обговорювався в групі, цілком реальний – один з перших уроків йього типу, який проводила особисто я. Народжувався він важко, при проведенні уроку виникли певні технічні негаразди, пов’язані з можливостями нашого підключення, однак урок сподобався дітям і завдання вони виконали, чим страшенно пишались. Втім, пишатись було чим -  працювали з неадаптованими текстами, читали справжні статті, слухали реальні інтерв’ю , а при вивченні німецької як другої іноземної, це й справді не так вже й легко. Втім, це одна сторона питання. А інша – яким же має бути Інтернет-урок?

Ідея провести Інтернет-урок у мене виникла давно.  Разом з тим виникли певні питання стосовно термінології. Аналіз доступної літератури виявив два варіанти:

1.     Учні працюють в комп’ютерному класі в присутності вчителя, використовуючи інформацію, розміщену на різних веб-сторінка в мережі Інтернет;

2.     Учитель проводить урок через мережу Інтернет (дистанційно).

Оскільки в другому варіанту потреби не було (діти в наявності, комп’ютерний клас також), постало питання планування діяльності учнів. 

Урок, на мою думку,  мав відповідати таким умовам:

1.     Враховувати санітарно-гігієнічні вимоги щодо роботи з ПК для даної вікової групи;

2.     Сприяти розвитку різних видів мовленнєвої діяльності, а не лише забезпечувати  перегляд певних сторінок;

3.     Включати засоби контролю/зворотного зв’язку;

4.     Мати структуру, близьку до традиційної структури уроку іноземної мови.

 

Емпіричним шляхом визначилась із оптимальною структурою уроку з використанням інформації, розміщеної  в  мережі Інтернет. Вона, на мою думку, має бути такою ( з незначними варіаціями).

1.     Орг. момент  (привітання,  робота з класним журналом і т.д.)

2.     Мотивація навчальної діяльності (асоціограми, Erwärmung, різні форми введення в тему)

3.     Актуалізація знань по темі (лексичні, фактичні, граматичні тощо -  в залежності від того, яке завдання ставить учитель у пошуковій частині уроку)

4.     Постановка задачі, уточнення вимог до її виконання;

5.     Пошукова робота;

6.     Контроль.

Санітарно-гігієнічними вимогами передбачається , що учнів у молодших класах працюють безпосередньо на ПК не більше 15 хв., старші – не більше 30. Тому саме відповідно до цього визначається і тривалість етапу «Пошукова робота».

Етапи 1 і 6 можуть займати 1-2 хвилини, в залежності від того, яку форму контролю обрав учитель. На мій погляд, оптимальним варіантом є виконання письмового тесту з подальшим друком на мережевому принтері (якщо є така технічна можливість). Якщо ні – письмовий тест  з тестовими завданнями типу «правильно-неправильно» та одним-двома відкритими питаннями.

Таким чином, урок з використанням ІКТ в різних вікових групах відрізнятиметься тривалістю етапів 2-4.

Чим тут можна «погратись»? Пункти 2 і 4 можуть коливатись у часі від 2 до 5 хвилин, а решту  можна сміливо віддати під п. 3. Актуалізація опорних знань, узгоджена за змістом з п.  4, сприятиме біль ефективному використанню комп’ютерного часу. Лист з завданням та переліком сайтів для відвідування готую завчасно, у вигляді текстового фалу з гіперпосиланнями. Такий підхід до певної міри обмежує можливості завантаження небажаного контенту при виконанні завдань. Разом з тим, завжди залишаю «місце для подвигу»: якщо точна відповідь на запитання є лише на одному сайті – додам альтернативний, на якому ця інформація відсутня. Такий підхід дозволяє вдосконалювати навички пошукового читання іноземною мовою.

Однак, як завжди,  все ще в пошуку: на такому уроці вчитель іноземної мови більше схожий на лаборанта. Чи я занадто прискіплива?

ОднаКнопка
Категорія: Щоденник | Переглядів: 548 | Додав: ISV | Теги: Інтернет, план уроку, урок іноземної мови | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Архів записів
Нова інформація
[25.01.2011][Мої файли]
9 клас. Здорове харчування. (0)
[01.05.2011][Мої файли]
Тести. Power Point (1)
[30.01.2011][Мої файли]
J.S.Bach (0)
[26.01.2011][Мої файли]
Wetter (0)
[31.10.2011][Мої файли]
ІКТ супровід уроку "Мій дім" (0)
[23.01.2011][Мої файли]
Лицарський турнір-2 (0)
[26.01.2011][Мої файли]
Essen. Gerichte (0)
[24.01.2011][Мої файли]
Тест для Test-W (1)
Видавництво «Шкільний світ»

Банк Интернет-портфолио учителей

Шукайте мене також на інших ресурсах в мережі Інтернет!