Схема поглибленого аналізу уроку
І. Цілеспрямованість уроку.
1. Визначити
практичну, виховну, розвиваючу, загальноосвітню цілі уроку.
2. Встановити
відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі, типу уроку
та етапу навчання.
ІІ. Структура та зміст уроку.
1. Назвати
етапи уроку.
2. Співвіднести
їх послідовність і розподіл у часі з
поставленими цілями та віковими
особливостями учнів і конкретними умовами навчання.
3. Дати
детальну характеристику зафіксованим етапам уроку.
А. Початок уроку:
- Визначити
форму проведення уроку та оцінити мотиваційний потенціал, відповідність віковим
особливостям і рівню мовної підготовки учнів;
- Сформулювати
навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв’язок з цільовою установкою уроку;
- Встановити
відповідність використаних прийомів поставленим цілям;
- Оцінити
ефективність використаних засобів навчання;
- Охарактеризувати
мовленнєву поведінку вчителя.
Б. Основна частина уроку
( з урахуванням конкретних ланок уроку):
а) подача нового мовного матеріалу:
- Визначити
адекватність прийомів навчання етапам формування мовленнєвих навичок, труднощам
засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;
- Оцінити
рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості подачі мовного матеріалу, забезпечення
мовленнєвої та розумової активності
учнів;
- Назвати
використані прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим
цілям;
- Визначити
виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх
відповідність віковим особливостям учнів;
- Оцінити
мовленнєву поведінку вчителя;
б) активізація дій учнів у використанні мовного матеріалу:
- Встановити
відповідність мовленнєвих одиниць та послідовності вправ етапам формування
мовленнєвих навичок;
- Визначити
співвідношення некомунікативних і умовно-комунікативних вправ та оцінити його
раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;
- Оцінити
рівень вмотивованості та мовленнєвої спрямованості тренування;
- Визначити
прийоми активізації роботи всіх учнів та оцінити ефективність прийомів з
урахуванням вікових особливостей учнів;
- Встановити
зв’язок урочного тренування з виконаним домашнім завданням, оцінити
ефективність форм його перевірки;
- Назвати
використані допоміжні засоби навчання, оцінити ефективність та відповідність
віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;
- Визначити
прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням;
- Визначити
виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
- Оцінити
мовленнєву поведінку вчителя;
в) практика в
спілкуванні:
- Оцінити
рівень вмотивованості та ситуативної забезпеченості іншомовного спілкування
учнів;
- Визначити
відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;
- Назвати
прийоми активізації роботи всіх учнів;
- Визначити
адекватність прийомів контролю його об’єктам;
- Встановити
зв’язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити ефективність
форм його перевірки;
- Визначити
виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
- Оцінити
мовленнєву поведінку вчителя.
В. Завершення уроку:
- Оцінити
своєчасність і чіткість пояснення
домашнього завдання, його підготовленість проведеним уроком і мотивуючий потенціал;
- Визначити
забезпеченість усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння
мовою;
- Оцінити
об’єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.
ІІІ. Результативність уроку:
- Визначити
ступінь успішності виконання плану уроку.
- Встановити
відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та
умінь поставленим цілям.
IV.
Рекомендації щодо удосконалення уроку.
Залежно від результатів уроків сформулюйте конкретні поради щодо:
- поліпшення вибору методичних прийомів навчання;
-
забезпечення вмотивованості і
мовленнєвої спрямованості вправ;
-
удосконалення організаційних форм уроку;
-
раціональність використання допоміжних
засобів навчання;
-
поліпшення мовленнєвої поведінки
вчителя.