В 2011-2012 н.р. Івашньова С.В. продовжила науково-дослідницьку роботу над
темою «Інформаційно-комунікаційні технології на уроках іноземної мови»,
яка здійснювалась за такими напрямками:
-
вивчення,
систематизація, аналіз та узагальнення науково-методичної літератури з питань
використання сучасних інформаційних
технологій в освіті (при викладанні різних навчальних предметів, підготовці та
підвищення кваліфікації педагогічних працівників різних категорій)
-
експериментальна
перевірка рівня готовності учасників навчально-виховного процесу до
використання окремих засобів ІКТ -
складових технологій Web
2.0 та Web 3.0
(приховане опитування, включене
спостереження);
-
підвищення
рівня володіння відповідними технологіями Web
2.0 та Web
3.0;
-
апробація окремих складових Web
2.0 та Web
3.0 в безпосередній педагогічній
діяльності (при підготовці та проведенні уроків з предмету);
-
впровадження
окремих елементів Web 2.0 та Web
3.0 в позакласну роботу з предмету
(творчі роботи);
-
систематизація
та аналіз одержаних результатів, оформлення їх у вигляді наукових статей для
подальшої публікації.
В процесі реалізації плану дослідження було виконано наступне:
-
відібрана наукова література з питань
впровадження Web 2.0 та Web
3.0 в освіті, проаналізовано зміст публікації, визначено основний напрям
дослідження;
-
проведено
констатувальний експеримент (спостереження та опитування), опрацьовано отримані
результати;
-
підвищена
кваліфікація в сфері використання ІТ-технологій (курси «Интел ТЕО», «Интел
10.0» (КОІППО); «Дизайн освітнього середовища» (ЦСОТ, м.Москва)
-
розроблений
ІТ–супровід до системи уроків в 6 класі (розробка отримала 2 місце на
обласному конкурсі «Проектування
ІТ-супроводу сучасного уроку»)
-
проведено
апробацію окремих складових Web 2.0 та Web
3.0 в процесі підготовки та виконання річних творчих робіт гімназистів
(Долотова Д., Нурієв А., Познаховська С.);
-
підготовлені
до друку 4 статті, в яких оприлюднено результати проведеного дослідження
«Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті», «Використання Web
2.0 та Web
3.0 в системі підвищення кваліфікації», «Формування контенту персонального
сайту педагогічного працівника», «Технологии Web
2.0 и Web 3.0 в изучении иностранных
языков»;
-
статті
направлено до друку в наукових виданнях
та збірниках тез науково-практичних конференцій в Україні та за її межами («Наукові записки Ніжинського
державного університету імені Миколи Гоголя»; V міжнародна науково-практична конференція «Освіта та наука
в умовах глобальних викликів»; Восьма Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція
«Наука і життя: сучасні тенденції, інтеграція у світову наукову думку»; Фестиваль педагогічних ідей (Росія, м. Москва);
-
роботи учениць
Долотової Д. та Познаховської С. направлені для участі у Фестивалі
учнівських дослідницьких та творчих робіт «Портфоліо» ( Росія, м. Москва).
Учнівські дослідницькі роботи мали на меті вдосконалення навичок володіння
інформаційними технологіями; розвиток критичного мислення; формування первинних
навичок організації дослідницької роботи (формулювання мети дослідження,
визначення засобів реалізації окремих етапів дослідження; реалізація практичної
частини та узагальнення отриманих результатів); вдосконалення життєвої компетентності.
Для виконання творчої роботи учні повинні були опанувати новий для них
засіб: он-лайн ресурси використані в роботах Долотової Д. (сайт для створення
коміксів), Нурієва А. (блог), невідомі
раніше способи використання звичного ресурсу опанувала Познаховська С.
(створення навчальної гри засобами Power Point). В процесі виконання завдань вчителя учні вели
самоспостереження та аналізували власні утруднення, які викликало в них
використання даного ресурсу. Результати спостережень в подальшому були систематизовані та використані
для підготовки рекомендацій по використанню даного ресурсу (Долотова Д., Нурієв
А.) або інструкції для користувача (Познаховська Софія).
|