Вівторок, 24.12.2024, 20:30Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт

Івашньової С.В.

Меню сайту
Категорії розділу
Щоденник [52]
Щоденні події, враження, думки про...
Конспекти уроків [6]
Конспекти уроків, позакласних заходів тощо
Методичне забезпечення [32]
Презентації,картки, цікаві розробки фрагментів уроків,програми, корисні лінки
Статті та доповіді [11]
Науково-методичні статті, результати власних досліджень тощо
Відеощоденник методичного об"єднання вчителів ІМ ОГІ [0]
Відеозвіти про заходи, відкриті уроки, лінійки
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2011 » Січень » 30 » Схема аналізу уроку з використанням ІКТ
00:12
Схема аналізу уроку з використанням ІКТ
ВІдразу хочу попередити - схема аналізу знайтена мною на теренах Інтернету, і,як це іноді буває, джерело, з якого я його скопіювала, я не записала. Однак повторний пошук привів мене зовсім до іншого джерела, посилання на яке я тепер використовую . Не знаю, хто у кого  "позичив" трохи тексту, для мене важливий його зміст. Тому, ось джерело:
http://www.kharkivosvita.net.ua/files/sc47.pdf

А ось і сам текст:

Аналіз уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій

Психолого-педагогічною теорією розроблені численні схеми аналізу уроку, побудовані на різних підставах. Сучасний урок, у тому числі із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій, — це далеко не одноманітна і єдина структурно-змістовна схема. Для  вибору схеми аналізу такого уроку необхідно враховувати сучасні критерії якості освіченості учнів, володіти вміннями добору й перебудови змісту досліджуваних знань, моделювання й конструювання умов і засобів, що підтримують і розвивають особистісні структури свідомості учнів як основу їхньої особистісної самоорганізації.  Найголовніше — урок розглядається сьогодні не тільки як діяльність учителя, але  і як діяльність учня .

При аналізі уроку потрібно, насамперед, вирішити, чи доцільне застосування комп'ютерної техніки на даному уроці. Багато в чому це залежить від обраної педагогом методики, тому необхідно, у першу чергу, оцінити обґрунтованість і правильність добору методів, прийомів, засобів навчання, їхньої відповідності змісту навчального матеріалу, поставленим цілям уроку, навчальним можливостям класу, відповідність методичного апарата уроку кожному його етапу й завданням активізації учнів. Комп'ютер не  повинен застосовуватися на уроці заради форми.

Робота й  поведінка учнів на уроці також є важливого складового комплексного аналізу уроку із застосуванням ІКТ. При оцінці необхідно визначити,  як використання комп'ютерної техніки  впливає на активність учнів, їхню працездатність на різних етапах уроку,  як реалізується самостійна діяльність,  чи виникає можливість реалізації  особистісно-орієнтованого підходу в навчанні.

Особлива увага на уроці із застосуванням комп'ютерної техніки повинна приділятися  технологіям, які направлені на збереження та безпеку здоровя . Під час аналізу  необхідно враховувати дотримання як технічних, санітарно-гігієнічних, так й ергономічних  вимог до уроку. Проведення  фізхвилинок, зарядки для очей на таких уроках обов'язкові.

Вплив використання ІКТ на результативність навчання безпосередньо пов'язане з оцінкою ступеня навчального (чому й у якому ступені навчилися), виховного (що й у якому ступені сприяло вихованню учнів у ході уроку), що розвиває (що й у якому ступені сприяло їхньому розвитку) впливів проведеного уроку. Необхідно проаналізувати й те, як використання техніки сприяло ефективному закріпленню матеріалу й оперативному контролю знань учнів й, як наслідок, підвищенню якості навчання.

Виходячи з вищесказаного, можна запропонувати для  проведення аналізу  й оцінки  уроку із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій наступну схему.

  1. Аналізуються методи діяльності вчителі й учня на всіх етапах уроку, на яких використовуються ІКТ.

 2. Аналізується діяльність викладача за наступними критеріями:

·                Методика використання ІКТ на етапах уроку (застосовується адаптована методика використання засобів ІКТ, застосовується авторська методика використання засобів ІКТ, використаються електронні утворювальні ресурси як джерело додаткової інформації із предмета).

·                Методи використання засобів ІКТ (обрані методи використання засобів ІКТ служать активізації пізнавальної діяльності учнів, обрані методи використання засобів ІКТ сприяють рішенню дидактичних завдань уроку, ІКТ використаються не як мета, а як ще один педагогічний інструмент, що сприяє досягненню мети уроку).

Організація учнів при роботі з використанням ІКТ (використання засобів ІКТ підвищує ефективність навчальної діяльності учнів, ІКТ використовуються як спосіб самоорганізації праці й самоосвіти учнів, як спосіб розширення зони індивідуальної активності учнів, ІКТ дають можливість реалізації  особистісно - орієнтовного підходу в навчанні).

Дотримання санітарно — гігієнічних вимог (дотримуються технічні й ергономічні вимоги до проведення уроку з використанням комп'ютера).

Вплив використання ІКТ на результативність навчання (використання засобів ІКТ сприяє досягненню всіх цілей уроку,  ефективному закріпленню матеріалу,  оперативному контролю знань учнів і підвищенню якості навчання).

 3. На основі проведеного аналізу даються рекомендації й рецензія на урок:

·                виконання плану уроку;

·                досягнення цілей уроку;

·                як   застосування   ІКТ   сприяє   підвищенню ефективності і якості навчання;

·                які    зміни    доцільно    внести    при повторному проведенні уроку на цю же тему;

·                загальний висновок про урок.

Необхідно відзначити, що систематичний аналіз навчальних занять, проведених із застосуванням ІКТ, і оформлення матеріалу у вигляді методичних рекомендацій, дозволяє розробити загальну методику використання інформаційних технологій у навчальному процесі.









ОднаКнопка
Категорія: Методичне забезпечення | Переглядів: 2927 | Додав: ISV | Теги: методичне забезпечення, Схема, аналіз уроку | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Архів записів
Нова інформація
[23.01.2011][Мої файли]
Лицарський турнір-2 (0)
[30.01.2011][Мої файли]
J.S.Bach (0)
[31.10.2011][Мої файли]
ІКТ супровід уроку "Мій дім" (0)
[26.01.2011][Мої файли]
Essen. Gerichte (0)
[03.05.2011][Мої файли]
Презентації з макросом DragandDrop (0)
[24.01.2011][Мої файли]
Тест для Test-W (1)
[25.01.2011][Мої файли]
9 клас. Здорове харчування. (0)
[26.01.2011][Мої файли]
Wetter (0)
Видавництво «Шкільний світ»

Банк Интернет-портфолио учителей

Шукайте мене також на інших ресурсах в мережі Інтернет!