На моє глибоке переконання, вчитель має
навчатись постійно. Знання у наш час оновлюються з такою швидкістю, що,
зупинившись на кілька тижнів, ти ризикуєш відстати назавжди. Однак за своє
професійне життя я прийшлі до висновку, що будь яка методична робота,
організована в навчальному закладі, буде неефективною, якщо не буде спиратись
на індивідуальні інтереси і потреби вчителя. Інша справа, як їх визначити. Не секрет, що є вчителі,
впевнені в тому, що вчитись їм не
потрібно. Такі люди негативно сприймають будь які інновації, їх спротив, навіть
мовчазний, розхолоджує тих, хто має певне бажання дізнатись щось нове, але не
може визначитись, що саме. Важливим елементом методичної роботи в школі має
стати діагностика освітніх потреб вчителя. Складений план навчання має
враховувати не лише те, чим цікавиться вчитель, чи те, з яких проблем сучасної
методики він має недостатній рівень знань. Важливим елементом мають стати
такі складові, як сучасні інноваційні процесі в системі освіти та потреби
навчального закладу. Обов’язковим елементом має стати також поглиблення фахових
знань, тобто знань з предмету, що викладається. Спланована таким чином індивідуальна освітні траєкторія матиме більшу ефективність у порівнянні з нині
діючою системою підвищення кваліфікації.
|