Наступного року я вкотре проходжу атестацію. Цього разу - претендую на підтвердження вищої кваліфікаційної категорії та педагогічного звання "вчитель-методист". Однією з умов успішного проходження атестації є апробація методичної розробки+посібника, публікації в ужралах тощо. Якщо стосовно останнього я не хвилююсь, адже тільки в цьому році написала кілька статей, які опубліковані у збірках наукових праць, то з методичною розробкою, як це не дивно, почуваюст трохи непевно - зроблено достатньо багато, але що з цього оформити у вигляді брошури, яка буде корисною не лише мені, а й колегам? Ідей кілька: 1. оформити наявні розробки уроків у вигляді посібника "Компютер на уроці німецької мови" 2. підготувати посібник "Позакласні заходи в школі" 3. зібрати всі матеріали за 5 років роботи в зірку "Атестація: аналіз роботи за 5 років", куди зібрати всі, без винятку, матеріали відкритих уроків, в
... Читати далі »
Вже 10 років я системно займаюсь науковими дослідженнями. Перші кроки були важкими і часто непродуктивними, адже знання про те, ЯК проводити дослідження, я отримувала в процессі його проведення. А це - важкий і нераціональний шлях. Чи потрібні теоретичні знання про науку сучасному вчителю? Чи повинен вчитель проводити повноцінне наукове дослідження? Однозначної відповіді на ці (і багато інших) не уснує. Але наукове пояснення того, що відбувається на уроці, коли вчитель використовує новий метод рішення задачі дозволить ефективно організувати навчальний процес та забезпечити його якість.
Вміння сформулювати гіпотезу, мету і задачі дослідження важливі для вчителя, що готує власну методичну розробку, адже інакше переконатись в тому, що методи, які пропонує вчитель, дійсно працюють - просто неможливо. Більшість педагогів
... Читати далі »
Кожен учень Олександрійської гімназії-інтернату протягом року працює над річною творчою роботою з обраного предмету. В квітні відбувається публічний захист творчих робіт. Спеціально організована комісія, вчителі-керівники творчих робіт та однокласники уважно слухають захист. Кожен намагається чимось вразити комісію - цікавою темою, яскравою презентацією результатів міні-дослідження, дидактичною грою з обраного предмету, чудовим володінням ІТ. Цього року саме на останнє зробили ставку мої вихованці. Робота Андрія Нурієва з теми "Канікули" зроблена у вигляді блогу. Ним можна користуватись із навчальною метою, тому пропоную його Вашій увазі. Блог А.Нурієва
Для проведення уроку роздаткові матеріали дуже важливі, адже , створені вчителем, вони доповнюють матеріал підручника, сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, індивідуалізації процесу навчання. Для своїх уроків в якості роздатоквих матеріалів я використовую спеціально виготовлені таблиці, картки з індивідуальними завданнями, тексти з пропусками, різноманітні бланки. Опорні слова, як правило, учні виписують для переказу тексту і до недавнього часу такі завдання я відносила виключно до тих, які учні моють виконати самостійно. Але пару тижнів тому я знайшла цікавий сайт, який дозволяє надати ключовим словам цікавий естетичний вигляд. Введений текст аналізується, на екран у вигляді слів різного розміру та кольору виводиться симпатична картинка, яку можна роздрукувати або зберегти - на сайті чи своєму ПК. Кольорову гаму можна обрати із запропонованих,
... Читати далі »
Тільки-но отримала повідомлення про зайняте друге місце в конкурсі, який проводився фірмою ТСП та видавництвом HUEBER. Називається цей конкурс "Стань відомим з HUEBER!". Згідно з умовами конкурсу учасники мали написати казку, історію або вірш, використавши при цьому назви підручників та/ або назву самого видавництва. Свій вірш я написала за кілька хвилин, хоча до цього не уявляла, що взагалі здатна заримувати німецькою мовою хоч два рядки. Але, судячи з рішення журі, результат вийшов непоганий. Його я і розміщую нижче:
Якщо у Вас в класі є проектор, можна використовувати для унаочнення презентації різних типів. Але якщо у Вас є доступ до інтерактивної дошки, пропоную Вашій увазі розробку, виконану в програмі SMART Notebook 10. KYJIW
Сьогодні відбувся очний етап конкурсу, організованого Кіровоградським ОІППО "ПРоектуванні ІТ -супроводу сучасного уроку". Я брала участь в такому конкурсі вперше, тому вражень дуже багато. Спробую їх структурувати: 1. Вразив високий рівень підготовки конкурсантів. Всі розробки були чудові, і я просто не уявляю, наскільки складно було журі приймати рішення! 2. Дуже сподобалась атмочфера - дружня, позитивна, незважаючи на те, що це конкурс, не було відчуття конкуреції. Скоріше - співробітництва творчих людей. 3. Я заняла друге місце у своїй номінації. Результатом своїм не дуже задоволена. Наступного року спробую ще, бо після знайомс
... Читати далі »
Сьогодні підготувала навчальне відео для російського Центру сучасних освітніх технологій. Використання скрінкастів в освіті - це маса цікавих можливостей. Особливо якщо мова йде про роботу в мережі Інтернет. Вчитель виконує на своєму комп"ютері завдання-зразок і одночасно пояснює, що і як він робить. Паралельно йде запис того, що відбувається на екрані і голосових пояснень. Якщо зробити бібліотеку скрінкастів, то не доведеться щороку пояснювати учням одне й те саме. Достатньо дати їм посилання на відповідне навчальне відео - і все. Сьоодні я вперше зробила таке відео. Скажу відверто, вийшло не відразу. Особлива проблема - вкластись у відведені безкоштовною версією програми 5 хвилин з поясненнями та показом всього необхідного. Всім, хто буде користуватись цим відео - створювалось воно в рамках навчання на російськомовному ресурсі. Відповідно, звуковий супровід - російською мовою. Однак думаю,
... Читати далі »
Можу запевнити Вас, що у кожного вчителя є свої слабкості. Хтось любить дивитись серіали, відпочиваючи таким чином від роботи, інші захоплюються рукоділлям чи танцями, а я люблю вчитись. Я знаю, що це погано. Я на 100% впевнена в тому, що захоплення вчителя не повинні мати нічого спільного з тим, чим він займається у повсякденому житті. Я намагаюсь виправитись, але виходить це у мене не дуже. Ось і у свята, замість відпочинку я знову займаюсь поглибленням своїх знань. Цього разу - вивчаю особливості побудови дистанційної освіти у Росії. Це цікаво з багатьох точок зору, насамперед з огляду на те, що я в даний момент розробляю відразу 2 дистанційні курси. Вірніше, один - перекладаю для російської аудиторії, а інший, з граматики німецької мови, готую для апробації тут, в Україні. Це не має безпосереднього відношення до моєї роботи, і, мабуть, могло б зійти за хоб
... Читати далі »
Сьогодні за допомогою ще одного нового для мене сервісу спробувала створити анімований аудіозапис. Цікавим є те, ща запис можна зробити через мікрофон, а можна.... надрукувати текст, який потім буде озвучено. Я тільки розбираюсь із цим сервісом, але ені вже дуже подобається. Тема, яку ми вивчаємо на наступному уроці у 8 класі - "Моє рідне місто" . Спробую розробити для цього уроку цікавий ІКТ - супровід. А поки що пропоную Вашій увазі маленький фрагмент майбутнього уроку - вступ. Зовнішність головного персонажу розроблена мною, голос - із бібліотекти голосів, текст - мій. :)
Тільки що знайшла, пройшла реєстрацію і створила свій перший глогстер. Що це? А це такий собі інтерактивний постер, виготовлений за допомогою спеціального сервісу, про який я до сьогодні навіть не знала. А тільки ось і мій глогстер!
Цікаве завжди поруч. Щодня маю можливість в цьому переконатись. особливо часто - коли блукаю в Інтернеті, шукаючи щось нове. Сьогодні "улов" фантастичний, спішу ним поділитись!
У 8 класі завтра відкритий урок. З "креативом" чомусь не складається, але дещо цікаве для уроку приготувала і вже виклала. Завтра додам конспект уроку та посилання на роздаткові матеріали.