Четвер, 25.04.2024, 13:15Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт

Івашньової С.В.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Лекція 14. Вивчення віршів, пісень та лічилок на уроках німецької мови на початковому етапі навчання


Вивчення віршів, пісень та лічилок на уроках німецької мови на початковому етапі навчання.

Мета: інформувати студентів про функції  віршів, пісень та лічилок при вивченні іноземної мови в початковій школі, порядок роботи над віршем, ознайомити з окремими зразками конспектів уроків.

План.

 Література:

1.     Методика  обучения иностранным языкам в средней школе/ Г.В. Рогова,  Ф.М. Рабинович, Т.Е. Сахарова. – М.: Просвещение, 1991. – 287 с.

Урок іноземної мови на початковому етапі повинен, перш за все, бути цікавим та емоційно насиченим. Це пов’язано насамперед з особливостями процесів запам’ятовування в молодшому шкільному віці. Спрощено цю взаємозалежність можна сформулювати таким чином – все цікаве викликає певні емоції, а все позитивні емоції стимулюють процес запам’ятовування.

Вивчення віршів і пісень сприяє розвитку фонематичного слуху, слухової пам’яті, навичок правильної вимови та інтонування, виразності мовлення та збагаченню лексичного запасу учнів. Але користь від вивчення віршів і пісень буде лише в тому  випадку, якщо кожна лексична одиниця, що використовується в вірші, опрацьована та закріплена шляхом виконання вправ різних типів (не комунікативних, умовно-комунікативних та комунікативних). Вірші можуть використовуватись і для введення чи закріплення певної граматичної теми, для організації та проведення фізкультхвилинок чи на етапі переключення учнів з однієї діяльності на другу, при використанні різних мовленнєвих чи лексичних  (фонетичних ) ігор.

Нажаль, в курсі "Методика навчання іноземної мови...” ця тема, що має велике практичне значення не висвітлюється.

Приклади використання віршів на різних етапах уроку можна знайти у відповідній періодичній пресі .

Разом з тим, дослідження,  проведені науковцями в Росії, Україні тощо беззаперечно підтверджують високу ефективність використання віршованих матеріалів на уроках іноземної мови в початковій школі та дитячому садку.

Зокрема, Вронська І. В. в своїй дисертації "МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ДОШКОЛЬНИКОВ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В РАЗЛИЧНЫХ ВИДАХ НЕРЕЧЕВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ” (Санкт-Петербург 1999)вказувала на те, що на початковому етапі навчання іноземна мова особливого значення набувають такі прийоми, як

-         використання ігрових вправ та ігрових персонажів;

-         проведення сюжетно-рольових ігор;

-         проведення рухливих ігор іноземною мовою;

-         організація та проведення комплексів ранкової зарядки;

-         розучування пісень, віршів, рисівок;

-         використання предметної та ілюстративної наочності;

-         читання та обговорення казок, оповідань іноземної дитячої літератури.

 Інше дослідження, присвячене проблемам розвиту інтелектуальних здібностей дитини дошкільного віку при оволодінні іноземною мовою в процесі ігрової діяльності ( Юдовіна Ю.Б.,С-Пб, 2000) беззаперечно свідчить про те, що використання ігрових прийомів та віршів, пісень для навчання дітей іноземної мови позитивно впливає на загальний розвиток інтелектуальних здібностей дитини. Так, автор, зокрема, вказує: "Лингвистические игры во всём их многообразии и игры, основу которых составляют вербальные формы коммуникации подвижные со словесными приговорами, музыкальные, театрализованные (подражания, пантомимы, драматизации, режиссёрские, фантазии, представления, имитации, образные и т.п.), сюжетно-ролевые, настольно-печатные и другие, - способствуют становлению разнообразных сторон речевой деятельности  ребёнка. Именно благодаря им, у малыша происходит становление культуры речи и общения: формируется интонационно-динамическая выразительность речи, её темпоритмические качества, чёткость произношения каждого слова, правильность ударения в словах, грамотность, ясность, умение верно формулировать свою мысль, чтобы быть понятным другими; развиваются диалогическая и монологическая речь; обогащается словарный запас; формируются предпосылки письменной речи, и, что самое главное, участие в таких играх стимулирует собственно речевую деятельность ребёнка.”

Таким чином, науковцями доведена необхідність використання віршів. Лічилок та пісень на уроках іноземної мови в початковій школі (дитячому садку).

Як же правильно проводити роботу над віршем?

Радимо для використання такі прийоми:

-         повторення слів (розучування пісні/вірша) разом з казковим героєм;

-         "зникаючий рядок”

-         доповни рядок (підбір рими)

-         повторення слів та рухів (пантоміма)

-         коментування дій рядками з вірша

 На уроках в початковій школі широко використовуються фізкультхвилинки, що запобігають втомі учнів, дозволяють переключити їх увагу, зняти статичне напруження на організм. З цією метою також можна використовувати лічилки та вірші.

Пошук
Нова інформація
[23.01.2011][Мої файли]
Лицарський турнір-2 (0)
[24.01.2011][Мої файли]
Тест для Test-W (1)
[13.01.2011][Мої файли]
Musik, Nena (1)
[26.01.2011][Мої файли]
Essen. Gerichte (0)
[25.01.2011][Мої файли]
9 клас. Здорове харчування. (0)
[10.01.2012][Мої файли]
Як створити комікс (2)
[26.01.2011][Мої файли]
Wetter (0)
[30.01.2011][Мої файли]
J.S.Bach (0)
Видавництво «Шкільний світ»

Банк Интернет-портфолио учителей

Шукайте мене також на інших ресурсах в мережі Інтернет!