Четвер, 25.04.2024, 06:46Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт

Івашньової С.В.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Лекція 10. Особливості навчання іноземної мови на початковому етапі.


Особливості навчання іноземної мови на початковому етапі.

Мета: інформувати студентів про особливості навчання іноземної мови на початковому етапі, планування навчального процесу з іноземної мови. Формувати науковий світогляд, розвивати критичне мислення.

План лекції

 1.     Особливості навчання ІМ на початковому етапі.

2.     Особливості організації  процесу навчання.

3.     Планування навчального процесу з ІМ.

Література:

1.     Методика...1999 – с. 223-224

2.     Чинні програми для середніх загальноосвітніх шкіл. Іноземні мови. 5-11 класи.

3.     Методика обучения иностранным языкам в средней школе/ Гез Н.И., Ляховицкий М.В., Миролюбов А.А. и др.  – М.: Высшая школа, 1982 – с. 32-327

Питання до самостійного опрацювання:

1.     Цілі та зміст навчального процесу на початковому ступені.

2.     Особливості уроків ІМ на початковому ступені.

3.     Аналіз змісту і структури підручників німецької мови для початкового ступеню.

 Навчальний процес з іноземної мови у середній загальноосвітній школі поділяється на три ступені: початковий, середній та старший. Виділення цих етапів пов’язане з необхідністю поступового оволодіння іншомовною діяльністю. Успішність цього процесу залежить від врахування психолого-педагогічних особливостей учнів, які зумовлюють використання  найбільш ефективних прийомів, форм та засобів навчання.

На початковому ступені формуються основи володіння ІМ. На  цьому етапі учні повинні навчитись сприйматись на слух усне мовлення, робити невеликі повідомлення, брати участь у бесіді. Всі вимоги щодо читання, письма, обсягів оволодіння ЛО та граматикою вкладено у відповідних програмах. На цьому рівні учні оволодівають кожним видом мовленнєвої діяльності НП елементарному комунікативному рівні.

На ефективність організації початкового періоду навчання впливає раціональне визначення провідних видів мовленнєвої діяльності. Результати численних методичних досліджень, а також багаторічний досвід учителів свідчать  про те, що домінуючим у навчанні на початковому ступені має бути усне мовлення. Саме навички та вміння усного мовлення мають позитивний вплив на результат умінь в усіх інших видах мовленнєвої діяльності.

Усі сучасні дослідження свідчать, що успішність навчання залежить від врахування психофізіологічних та психологічних особливостей учнів. Як у віці 6-7 років, так і в 11-12 років в структурі мислення зберігаються наочно-образні компоненти, з тією різницею, що в учнів початкових класів питома вага їх значно більша. Разом з тим поступово зростає здатність до абстрактного мислення, що створює сприятливі умови для оволодіння іноземною мовою. (Амонашвілі)

Мислення тісно пов’язане з характером сприймання та відчуттями. Навчання ІМ як засобу спілкування вимагає значної уваги до зорового та слухового сприймання, особливо на самому початку навчання.

Для навчання Ім. Важливим фактором є мовленнєва пам’ять, що пов’язана, зокрема, у молодшого підлітка, з процесами осмислення, систематизації, встановлення логічних зв’язків, тому важливим фактором є осмисленість, розуміння діяльності, що виконується.

Робота пам’яті, що базується на процесах довільного та мимовільного запам’ятовування, більше спирається на мимовільне. При цьому його ефективність буде значно більшою при осмисленості, змістовності роботи, що виконується.

Успішність роботи пам’яті залежить від емоцій, а джерело емоцій – це участь у цікавій та осмисленій діяльності. Що пов’язана з потребами особистості. Отже, у навчанні ІМ потрібно враховувати потреби учнів, їх інтереси, життєвий досвід. Позитивний емоційний стан учнів добре впливає на процеси засвоєння навчального матеріалу.

Увага учнів відіграє також важливу роль. Мимовільна увага, що є генетично вихідною, обумовлена інтересом до діяльності та предмету, і, значною мірою є опорою для процесу навчання, виступаючи водночас основою для формування довільної уваги.

При навчанні ІМ особливу роль відіграє  також мотивація, формування якої повинно бути предметом особливої уваги вчителя.

При навчанні спілкування потрібно враховувати також невеличкий соціальний досвід учнів, те, що їх висловлювання учнів рідною мовою ще недостатньо послідовні та логічні, а мовленнєва діяльність носить "наслідувальний” репродуктивний характер, не зважаючи на схильність цієї вікової групи до творчої діяльності.

Всі ці характеристики зумовлюють дію методично-дидактичних процесів, тому що, по-перше, крім пізнавальної мотивації тут діє власне комунікативна. По-друге, він добре переносить тренувальну роботу, охоче включається в гру, а ігрові прийоми створюють резерви для збільшення обсягу матеріалу та дій з  ним.

Таким чином, на початковому етапі навчання урок повинен мати такі особливості:

-         бути наочним;

-         бути цікавим;

-         мати достатню кількість ігрових моментів.;

-         спиратись на мимовільну увагу та мимовільну пам’ять учнів;

-         бути емоційно насиченим;

-         розвивати мислення дітей. 

Пошук
Нова інформація
[30.01.2011][Мої файли]
J.S.Bach (0)
[31.10.2011][Мої файли]
ІКТ супровід уроку "Мій дім" (0)
[25.01.2011][Мої файли]
9 клас. Здорове харчування. (0)
[26.01.2011][Мої файли]
Wetter (0)
[10.01.2012][Мої файли]
Як створити комікс (2)
[24.01.2011][Мої файли]
Тест для Test-W (1)
[03.05.2011][Мої файли]
Презентації з макросом DragandDrop (0)
[01.05.2011][Мої файли]
Тести. Power Point (1)
Видавництво «Шкільний світ»

Банк Интернет-портфолио учителей

Шукайте мене також на інших ресурсах в мережі Інтернет!